Dag 26, 30/09 (De laatste volledige dag...)

2 oktober 2018 - Canggu, Indonesië

Ondanks dat we wat later zijn gaan slapen, werd Tessa tussen 0715 en 0730 uur weer wakker. Wat een lekker ritme. En Bart heeft zich nog een keer omgedraaid, terwijl Tessa ging douchen en haar ochtend dingetje deed, totdat ze wilde gaan ontbijten, toen kwam Bart ook het heerlijke bed uit. We hadden allebei goed geslapen, het is erg rustig bij Villa Kano, er waren geen honden, geen hanen en geen ceremonies. Het ontbijt was echt heel uitgebreid, eerst kregen we een bakje met gesneden fruit en er stond geschaafd kokos, noten en zaden op tafel om erbij te doen. Daarna kregen we een flinke bak koffie, een juice van banaan, mango en dragon fruit, twee sneetjes glutenvrij brood van de bakker gemaakt van bananenmeel met zelfgemaakte guacamole en ei (omelet, fried of boiled). Eigenlijk niet heel veel meer dan bij de meeste andere overnachtingen, maar dit zag er gewoon heel goed uit, wat luxer, waardoor het gelijk ook meer lijkt en je dus met minder al tevreden bent. Niet veel later schoof er een ander Nederlands stel aan, het is namelijk één grote tafel waaraan iedereen komt eten, en hebben we daarmee nog even zitten kletsen. Daarna zijn we naar de Sunday markt geweest, waar je kleding, sieraden, biologische lichaamsverzorging, bandana's en kleren voor honden kan kopen. Maar ook brood, fruit en cakejes en taartjes waren te koop. Daarna wisten we niet goed wat te doen. Strandhangen en zwemmen was geen optie, want Bart had een fresh tattoo, bezienswaardigheden heb je hier niet echt, aan shoppen hadden we geen behoefte en dus zaten we te kijken om richting Uluwatu te gaan. Terwijl we bij de scooter op onze telefoon zaten te kijken, kwamen er twee mensen op een scooter aangereden ons te vertellen dat we beter niet op straat konden blijven staan, het waren Rob en Nadine! Zij kwamen net van het strand terug en waren nu onderweg naar hun eigen villa en nodigden ons uit met hun mee te gaan. Het was nog geen minuut rijden! Zonder dat ze het wisten hebben ze een hele villa geboekt, drie kamers, keuken, loungebank, hangmat en zwembad. Helemaal voor henzelf! Hier hadden we wel met z'n zessen kunnen verblijven! De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan en bleven bij hun villa hangen. Tussendoor hebben Bart en ik wat boodschappen gedaan. De markt was nog open, daar hebben Bart en ik fruit gehaald, twee mango's, twee mangosteens en wat bananen, welke we op een rieten schaal konden leggen terwijl we verder aan het kijken waren. Tessa was in haar hoofd al een berekening aan het maken wat het ongeveer zou moeten kosten en kwam op 40.000 rupiah uit. De vrouw legde alles stuk voor stuk op de weegschaal en telde de prijzen bij elkaar op: 40.000 rupiah. Nou, daar hoeven we niet over te onderhandelen. Daarna zijn we naar een grotere supermarkt gegaan om bier te halen en vervolgens richting de slijterij voor rosé. Onderweg kwamen we Canggu Day Spa tegen, waar we even zijn gestopt om te kijken of ze plek voor ons hadden. Niet nu, mooi dat was ook niet de bedoeling, dus hebben we geboekt voor 1600 uur. Na de rest van de boodschappen gehaald te hebben en nog even langs onze villa te zijn geweest, reden we door naar Rob en Nadine. Die zijn wezen lunchen en waren nog niet terug, en de deur hadden ze op slot gedaan.. Lang hoefden we niet te wachten en konden we het chillen voortzetten met een koude rosé uit de koeling van de slijterij en een koude Bintang die Bart in onze villa had omgeruild uit de minibar. Iedereen deed lekker zijn of haar dingetje. Nadine lag lekker in de hangmat te instragrammen, Tessa zat pootje te baden bij het zwembad en te bloggen en de heren lagen op de loungebank filmpjes te kijken en ondertussen wat kletsen tussendoor. Om 1600 uur kregen Bart en ik weer een heerlijke Balinese massage, die wel goed aan onze wensen voldeed, hoewel de privacy wel wat beter kon, maar de prijs was heel netjes. Helemaal relaxed gingen we de deur uit, glibberend van de olie op de scooter, terug naar Rob en Nadine. Tegen de avond zijn we eens over het eten gaan nadenken, het werd sushi afhalen, want dat kan ook hier in Canggu. Je kan het zelfs laten bezorgen door GoJek. Bart en Tessa zijn de sushi gaan halen en Rob en Nadine dekten de tafel. Wat is het toch altijd lastig om de juiste hoeveelheid mee te nemen.., het was zeker niet te weinig, eerder iets te veel, en lekker. Na al het eten, wijn en bier hadden we het om 2100 uur al wel gezien en zijn Bart en Tessa terug gegaan naar Villa Kano. Een prima geslaagde laatste dag en gezellige avond als afsluiting van onze vakantie.