Dag 27, 01/10 (De laatste uurtjes..)

2 oktober 2018 - Denpasar, Indonesië

Gister zijn we weer op tijd gaan slapen en werden nu allebei vroeg wakker, en je kan al wel raden hoelaat dat geweest is. Vanmorgen hebben we het heerlijk rustig aan gedaan, want we hadden alle tijd. In plaats van dat je nu zelf de kokos en zaden uit de pot kon pakken, kreeg je dat nu in twee minischaaltjes, precies genoeg, ernaast opgediend, samen met een mini-pint yoghurt en honing, super leuk! Het is trouwens ook geen probleem om nog een tweede mok koffie te bestellen. Na het ontbijt hebben we nog even gekeuteld, Tessa had wat meer tijd voor haar boek de laatste dagen, dus die is daar in verzonken geraakt, en Bart keek filmpjes, zocht dingen op op het internet en keek squash. Daarna hebben we op ons gemak de tassen ingepakt. Waar we soms ruimte te kort hadden, hadden we dat nu totaal niet! Ook wel logisch als je er een vest, een jas en een paar schoenen uit haalt, want die gaan we vast en zeker nog wel nodig hebben. Maar niet in Dubai, daar is het zelfs 's nachts nog 30 graden! Om 1030 uur stonden de tassen klaar en hadden we uitgecheckt, de chauffeur kwam ons om 1300 uur ophalen, dus we hadden nog tijd zat. Bart is lekker in een stoel geploft met z'n telefoon en Tessa is gaan lopen, naar het strand en naar Love Anchor Canggu, een bazaar/markt, waar ze een tas heeft gekocht. Toen ze terug was konden we nog even gebruik maken van de kamer, toch even lekker om daar nog een keer voor vertrek te plassen, want op de algemene wc was geen slot. Dat doet me denken aan toen we nog op Nusa Ceningan zaten, bij The Island, daar moest Bart heel nodig naar de wc, grote boodschap, maar er was en geen wc papier en geen slot op de deur. Toen Tessa moest plassen en het wel erg lang vond duren, is ook zij daar naar de wc gegaan, met dezelfde conclusie. Bart was dus terug gegaan naar ons hutje! Zo zijn we wel vaker wc's tegen gekomen zonder slot, of een pouper slot. Om 1245 uur, toen wij de slippers omruilden voor schoenen, was de chauffeur er al, een goed Engels sprekende man met een fijn rijgedrag. Met een uur waren we op het vliegveld waar verder eigenlijk ook alles heel soepel verliep. Het was druk, maar het schoot wel op. Eenmaal ingecheckt, tassen ingeleverd en door de poortjes, waren we wel toe aan lunch en hebben we bij Last Wave gezeten. Het was blijkbaar wat te druk voor ze, want tussen alles zat zo ontzettend veel tijd. Bart had zijn eten bijna op toen ze met de chopped chili's kwamen en ze hadden zijn bord allang weggehaald toen ook Tessa eindelijk haar eten kreeg. Meerdere keren hebben we aangegeven te willen betalen, maar ook dat schoot niet op en we zagen alle tafels leeg lopen. Na lang wachten en Tessa's geduld op was, kwamen ze eindelijk met het pinapparaat. Niet dat er haast bij was, want alles ging mooi op tijd en we hadden zelfs nog tijd om te plassen en ons flesje te vullen met water, en de boarding was nog niet eens begonnen. Het boarden ging overigens heel snel, er stonden twee mensen de paspoorten en boardingpassen te controleren, we zaten in een korte tijd op onze juiste stoel en konden met een paar minuten vertraging vertrekken. In het vliegtuig zitten meerdere kleine kinderen, waarvan één achter Tessa en ze begon meteen met huilen, schreeuwen en tegen de stoel aan trappen. Tessa haar geduld was al op de proef gesteld, maar nu weer.. Gelukkig dat haar vader zich ermee bemoeide en eenmaal in de lucht kreeg ze een cadeautje en was ze tevreden met een filmpje. Met een beetje turbulentie tussendoor hebben we verder een prima vlucht gehad en kwamen volgens schema om 2130 uur locale tijd aan in Dubai. Op dat moment was het op Bali 0130 uur, logisch dat Tessa helemaal op was. In Dubai hadden we een hotel geboekt vlakbij het vliegveld, dus we zijn het vliegveld gaan verlaten en hebben de bordjes shuttlebus gevolgd. Er stonden twee busjes, maar nergens stond aangegeven dat die voor ons bedoeld waren. We moesten hier blijven wachten, en jawel, niet veel later kwam het shuttlebusje van Premier Inn hotel Dubai, die ons door de drukte van shuttlebusjes, taxi's en auto's naar het hotel bracht. Prima hotel, lekker schoon en vrij nieuw. We zijn meteen het bed ingedoken, waar we uiteindelijk om 2230 uur in lagen. Even de ogen dicht doen voordat we verder reizen, korte nachten lange dagen kunnen we nu inmiddels wel handelen.

1. Marge Van Leeuwen:
    7 oktober 2018
    Lieve Tessa en Bart. Heel erg bedankt voor jullie mooie verslagen! Geweldig dat we deze geweldige reis met jullie mochten meemaken op deze manier! Ik heb ervan genoten! Ik keek elke dag uit naar een nieuw avontuur van jullie! Dank jullie wel!❤️😘